Το εκπαιδευτικό αυτό ταξίδι πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια προγράμματος αδελφοποίησης με το σχολείο INSTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE G. MOTTAREALE της πόλης VILLA SAN GIOVANNI της Καλαβρίας. Η ελληνική αποστολή, στην οποία συμμετείχαν 26 μαθητές, ο Διευθυντής και 3 εκπαιδευτικοί, αναχώρησε την Παρασκευή 1/4/2008 από την Αγριά και έφτασε οδικώς στην Πάτρα το απόγευμα. Επιβιβαστήκαμε σε καράβι με προορισμό το Πρίντεζι της Ιταλίας. Σάββατο 12/4/2008 -- Αναχωρούμε για Τάραντα, τόπο όπου οι Σπαρτιάτες ίδρυσαν αποικία το 708 π.χ. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στα στενά της παλιάς πόλης, να επισκεφθούμε την γοτθικού ρυθμού εκκλησία του San Domenico και να δούμε τις δωρικές κολώνες που μαρτυρούν την ύπαρξη ου ελληνικού πολιτισμού. Κατά τις 12:00 κατευθυνθήκαμε προς Vibo Valente όπου καταλύσαμε σε ξενοδοχείο. Μετά από σύντομη ξεκούραση επισκεφθήκαμε την Τροπαία στις 19:00 για δείπνο και περιήγηση στη γραφική πόλη χτισμένη σε βράχο με την υπέροχη θέα στη θάλασσα.

Στο ξενοδοχείο στο Vibo Valente

Κυριακή 13/4/2008 -- αναχώρηση για Ταορμίνα (Ταυρωμένιον) κατα τις 9:00. Το ταξίδι περιλάμβανε μια ακόμη σύντομη στάση στην Τροπαία για να θαυμάσουμε την πόλη από το επίπεδο της θάλασσας να κρέμεται στην πλευρά του λόφου. Συνεχίσαμε για να πάρουμε το φέρρυ-μπόουτ για Σικελία.

Αποβιβαστήκαμε στη Μεσσήνη και συνεχίσαμε για Ταορμίνα - ελληνική αποικία του 3ου π.χ. αιώνα.Καταλύσαμε σε τοπικό ξενοδοχείο και μετά από σύντομη ξεκούραση ανηφορίσαμε στην παλιά πόλ. Επισκεφθήκαμε το ελληνικό θέατρο, το ωδείο, την εκκλησία της Santa Caterina και κατόπιν περπατήσαμε στους δρόμους της υπέροχης αυτής πόλης.

Δευτέρα 14/4/2008 -- πρωινή ξενάγηση στη πόλη της Ταορμίνα. Επισκεφθήκαμε τμήμα των τειχών και τους κήπους της πόλης. Στη συνέχεια αναχωρήσαμε για Αίτνα, το ψηλότερο και πιο ενργό ηφαίστειο της Ευρώπης. Αφιερώσαμε χρόνο για περπάτημα στο σεληνιακό τοπίο στους κρατήρες και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε για Συρακούσες αποικία των Ελλήνων από τον 5ο - 3ο π.χ. αιώνα.

Τρίτη 15/4/2008 -- Ημέρα ξενάγησης στις Συρακούσες. Ξεκινήσαμε από το κάστρο του Ευρυαλού και καταλήξαμε στο αρχαιολογικό πάρκο και μουσείο. Σε αυτά είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε ευρήματα του Ελληνικού και Ρωμαικού πολιτισμού να επισκεφθούμε το ρωμαικό θέατρο και να διαπιστώσουμε την ακουστική στο "αυτί του Διονύσου" . Το απόγευμα ήταν ελεύθερο για βόλτες ψώνια και ευκαιρία να δοκιμάσουμε την εξαίρετη τοπική κουζίνα.

Τετάρτη 16/4/2008 -- Νωρίς το πρωΐ ξεκινήσαμε για Villa San Giovanni. Στις 12:00 επισκεφθήκαμε το σχολείο για την αδελφοποίηση. Εκεί τύχαμε θερμής υποδοχής από τον Διευυντή του σχολείου και τον Δήμαρχο της πόλης. Στη συνέχεια παρατέθηκε γεύμα προς τιμή μας. Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός ότι την ευθύνη του γεύματος είχαν τα παιδιά του σχολείου τα οποία είχαν μαγειρέψει, είχαν αναλάβει την τραπεζαρία και την οργάνωσή της καθώς και το σερβίρισμα.

Πέμπτη 17/4/2008 -- Η μέρα των συγκινήσεων. Η επίσκεψη στα ελληνόφωνα χωριά. Με την βοήθεια της προέδρου της Ελληνικής κοινότητας επισκεφθήκαμε την Bova Marina όπου μας δέχθηκε ο Δήμαρχος.

Εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι οι δρόμοι είχαν ονομασίες και στην ελληνική γλώσσα. Κατόπιν κατευθυνθήκαμε στο Ριχούδι όπου μας δέχθηκα οι απόγονοι των Ελλήνων της Μεγάλης Ελλάδαςπου μας μίλησαν και τραγούδησαν στα Γκρεκάνικα, φανερά συγκινημένοι από την επίσκεψή μας. Στη συνέχεια ανεβήκαμε στο Πενταδάκτυλο εγκαταλειμμένο ελληνόφωνο χωριό. Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το Ρήγιο με την καταπληκτική του παραλία.

Παρασκευή 18/4/2008 -- Έναρξη του ταξιδιού της επιστροφής. Μετά από ταξίδι πολλών ωρών φτάσαμε στη Ματέρα. Πόλη που αποτελεί πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO. Αποτελείται από την άνω πόλη και την γειτονιά με τα υπόσκαφα σπίτια χτισμένη στην πλευρά ενός φαραγγιού.

Σάββατο 19/4/2008 -- Ο επόμενος σταθμός μας πριν την αναχώρηση από την Ιταλία ένας ακόμα προστατευόμενος οικισμός της UNESCO, το Αλμπερομπέλο. Τα κτίσματα του είναι στρογγυλά με κωνικές στέγες φτιαγμένες από τοπικό ασβεστόλιθο χωρίς συνδετικό υλικό. Στη συνέχεια πήραμε το δρόμο για Πρίντεζι όπου και επιβιβαστήκαμε στο φέρρυ-μπόουτ. Το απόγευμα της Κυριακής 20/4/2008 ολοκληρώσαμε το καταπληκτικό αυτό ταξίδι που θα είναι μέρος του εαυτού μας για πάντα και θα μας ενώνει για ΠΑΝΤΑ.