ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε στο Επαγγελματικό Λύκειο Αγριάς, στα πλαίσια Ευρωπαϊκού Προγράμματος  Erasmus+ με θέμα «Διαφήμιση κα Διατροφή». Μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Λετονία, Πολωνία και Τουρκία  φιλοξενήθηκαν από το ελληνικό σχολείο, το οποίο είναι και ο συντονιστής του προγράμματος.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 24 – 28 Φεβρουαρίου 2020 και περιλάμβανε δραστηριότητες, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την εξοικείωση των μαθητών  με τις στρατηγικές ανάπτυξης και προώθησης προϊόντων διατροφής, την ενημέρωσή τους για τη διατροφή των Ελλήνων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και τη γνωριμία τους με το ιστορικό και πολιτισμικό περιβάλλον της Μαγνησίας και της Ελλάδας γενικότερα.

Η συνάντηση ξεκίνησε με ενημερωτική ημερίδα στην Αθήνα, οργανωμένη από το ΕΠΑ.Λ. Αγριάς, όπου η κα Μηλιοπούλου, επίκουρη καθηγήτρια στο  Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, και ο κ. Gerber, Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού της εταιρείας  Wunderman Thompson στην Αθήνα, παρουσίασαν, αντίστοιχα, την ιστορία της διαφήμισης τροφίμων  και τις στρατηγικές δημιουργίας επιτυχημένων διαφημίσεων σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

Η δεύτερη ημέρα της συνάντησης αφιερώθηκε σε δραστηριότητες στο σχολείο. Οι μαθητές συμμετείχαν σε Συζήτηση Γυάλας, κατά την οποία παρακολούθησαν διαφημίσεις από τις  τέσσερις συμμετέχουσες  χώρες και, με βάση τα όσα είχαν ακούσει κατά την ημερίδα, σχολίασαν την επίδραση του ήχου και της εικόνας στον καταναλωτή.  Εντόπισαν τις ανάγκες, που η κάθε διαφήμιση στόχευε να καλύψει, και τα μηνύματα που επικοινωνούσε, συζήτησαν το βαθμό  ηθικότητας και το ενδεχόμενο ενθάρρυνσης επικίνδυνων συμπεριφορών και σχολίασαν την έλλειψη διαφοροποίησης στην προσέγγιση του καταναλωτή από χώρα σε χώρα.  Επίσης, οργανώθηκε Αγώνας Αντιλογίας με θέμα τη Διαφήμιση ως φορέα αξιών, κατά τον οποίον οι μαθητές αποφάσισαν ότι η διαφήμιση δεν ευνοεί την ανάπτυξη των παραδοσιακών αξιών.  Σε πιο ανάλαφρο κλίμα κινήθηκε η δραστηριότητα της δημιουργίας κολάζ  για την υγιεινή διατροφή, όπου η μαθητές ψήφισαν το καλύτερο για να τυπωθεί σε μπλουζάκια και ημερολόγια. Επίσης, γέλιο πρόσφερε η παράσταση «Ο Καραγκιόζης Μάγειρας»,  την οποία επιμελήθηκε και προσάρμοσε στο περιεχόμενο του προγράμματος Erasmus+  ο συνάδελφος Νίκος Μπουτζιώνας με τη βοήθεια μαθητών του σχολείου. Από την ημέρα εργασίας στο σχολείο δεν έλειψε ο πολυπολιτισμικός μπουφές με γεύσεις των τεσσάρων χωρών, όπου την τιμητική της είχε η ελληνική κουζίνα.

Η συνάντηση συνεχίστηκε με επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας  με τα εντυπωσιακά εκθέματα, μερικά εκ των οποίων μαρτυρούν τη σημασία της τροφής και των συμποσίων κατά τη μετά θάνατο ζωή των αρχαίων Ελλήνων. Επιπλέον, στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Βόλου μαθητές και καθηγητές  είδαν  σπόρους , εργαλεία και σκεύη, προερχόμενα από τους νεολιθικούς οικισμούς της περιοχής, κι ενημερώθηκαν για τις διατροφικές συνήθειες της εποχής.

Κατά την τελευταία ημέρα των εργασιών οι μαθητές επισκέφθηκαν το εργοστάσιο αναψυκτικών της  ΕΨΑ,  υποστηρικτή του σχολείου σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές επισκέψεις, όπου ενημερώθηκαν για την ιστορία και τα προϊόντα της επιχείρησης,  αλλά και τη στρατηγική ανάπτυξης νέων προϊόντων, νέων συσκευασιών και νέων προωθητικών ενεργειών με στόχο τη διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού.

Για τους μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς, ωστόσο, η εβδομάδα Erasmus+ περιελάμβανε και μία ακόμη δραστηριότητα. Στο περιθώριο της συνάντησης και με την ευκαιρία της  επίσκεψης στην Αθήνα για την ενημερωτική ημερίδα,  τα παιδιά παρακολούθησαν την οπερέτα «Η Νυχτερίδα» του Γιόχαν Στράους του νεότερου στην Εθνική Λυρική Σκηνή, η οποία τους άφησε θετικότατες εντυπώσεις.

Τέλος, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στη συνεργασία τω ν οικογενειών  των μαθητών, οι οποίοι υποστήριξαν τη συνάντηση παρέχοντας θερμή φιλοξενία στους ξένους μαθητές και προσφέροντας λιχουδιές για τον πολυπολιτισμικό μπουφέ.  Παρά τη μικρή διάρκεια της συνάντησης, τα παιδιά δέθηκαν μεταξύ τους, γεγονός που έκανε τη στιγμή του αποχωρισμού ιδιαίτερα δύσκολη.

Την ευθύνη για τη συνάντηση είχαν οι εκπαιδευτικοί Μαρία Μπάτσιου και Αναστασία Κουρεντζή, συντονίστριες του προγράμματος Erasmus+, ενώ την τεχνική υποστήριξη ανέλαβε ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής Χρήστος Μαρέτσικος.