Στη Σεβίλλη της Ισπανίας ταξίδεψαν μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης (σχολ. έτους 2021-22) του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς, προκειμένου να εργασθούν σε επιχειρήσεις της χώρας με βάση την ειδίκευσή τους στους τομείς Διοίκησης και Οικονομίας, Τουρισμού, Πληροφορικής και Γεωπονίας. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από τις 16 ως τις 30 Ιουλίου 2022, στα πλαίσια σχετικής δράσης της Διαπίστευσης Erasmus+, η οποία παρέχει στο σχολείο την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να προσφέρει σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης.

Οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν πρωινό ωράριο εργασίας, ενώ τα απογεύματα επισκέπτονταν σημεία ενδιαφέροντος στην πόλη της Σεβίλλης. Επίσης, τα Σαββατοκύριακα είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την Κόρδοβα και τη Γρανάδα.

Η εμπειρία εργασίας ήταν ιδιαίτερα σημαντική, καθώς απαιτούσε υπευθυνότητα, συνέπεια, προσαρμοστικότητα και δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας σε ένα ξένο περιβάλλον, πλέον των σχετικών με την εργασία δεξιοτήτων. Οι απόφοιτοι και οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς απέδειξαν, ότι ήταν κατάλληλα προετοιμασμένοι, ώστε να τα καταφέρουν. Όταν ρωτήθηκαν για την εμπειρία τους, παραδέχθηκαν, ότι αρχικοί τους φόβοι ήταν αδικαιολόγητοι και ότι επρόκειτο για μια αξέχαστη εμπειρία την οποία συστήνουν ανεπιφύλακτα σε άλλους.

Πιο συγκεκριμένα, ο Νικόλας Δημάκης, μαθητής στην ειδικότητα Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής, o οποίος εργάσθηκε για διαδικτυακή πλατφόρμα νεοφυούς επιχείρησης, σχολιάζει:  «Ξέρω ότι πολλοί θα είναι αγχωμένοι για τη "δουλειά" που θα κάνουνε. Αρκεί να είστε συνεπείς με την ώρα και να πάτε πρόθυμοι να μάθετε». Παρόμοια, η Στέλλα Ζέρβα, μαθήτρια Φυτικής Παραγωγής, η οποία εργάσθηκε σε φυτώριο, αναφέρει: «Τις πρώτες μέρες σίγουρα ήμουν αγχωμένη για το πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα εκεί. Θεωρούσα ότι θα περιμένανε πολλά από εμένα και είχα ανασφάλεια για τον τρόπο που μιλούσα μέχρι τότε τα Αγγλικά μου. Αλλά τελικά τα πράγματα ήταν πιο διαφορετικά».

Η Ιωάννα Σιδηροπούλου και η Ζωή Πιτούλη, μαθήτριες στην ειδικότητα Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, ψηφιοποίησαν σπάνια βιβλία του 10ου αιώνα σε βιβλιοθήκη. Η Ιωάννα δηλώνει: «Προσωπικά, μέσα από το ταξίδι αυτό, έμαθα παρά πολλά πράγματα, πράγματα που σίγουρα θα μου φανούν χρήσιμα στην ενήλικη ζωή μου. Δούλεψα σε μια επιχείρηση που, κατά πάσα πιθανότητα, δε θα έχω ξανά την ευκαιρία να δουλέψω σε αντίστοιχή της, μαθαίνοντας πράγματα για τα βιβλία και την ιστορία τους εκ των έσω και παράλληλα κάνοντας μια σημαντική για κάποιους εργασία. Πέρα, όμως, από τη δουλειά, έφτιαξα αξέχαστες εμπειρίες με συμμαθητές και καθηγητές, που θα θυμάμαι μια ζωή». Η Ζωή αρχικά είχε άγχος για τη μετακίνηση και την ώρα άφιξης στην εργασία της, αλλά, στη συνέχεια, αναφέρει, ότι το συνήθισε και απολάμβανε όλη τη διαδρομή. Και καταλήγει: «Θα ήθελα να είχα και άλλες ευκαιρίες για να κάνω τόσο όμορφα ταξίδια». Ο Νίκος Κατσιφός, μαθητής στην ίδια ειδικότητα και εργαζόμενος σε εκδοτικό οίκο – βιβλιοπωλείο, εξηγεί ότι «ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, που συνδύασε τις γνώσεις και την εργασία με την διασκέδαση και την εξερεύνηση άλλων τόπων και των εαυτών μας». Και προσθέτει, ότι ένιωσε πολύ τυχερός, που βρέθηκε σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και θα το πρότεινε δίχως δεύτερη σκέψη σε κάποιον. Για τη Λαμπρινή Φώτη, η οποία μαζί με τη Δέσποινα Στεργίου εργάσθηκε σε εκπαιδευτικό οργανισμό, η δουλειά ήταν ακριβώς πάνω στον τομέα της (Διοίκηση και Οικονομία) και αυτό ήταν μια προετοιμασία για το μέλλον. Αποκόμισε πολλές νέες πληροφορίες χρήσιμες για την δουλειά, αλλά και για μελλοντικά ταξίδια στο εξωτερικό. Η εμπειρία ήταν μοναδική και για τη Δέσποινα, όπως αναφέρει η ίδια. Το περιβάλλον της δουλειάς πολύ καλό και η υπεύθυνη ακόμα καλύτερη. Και καταλήγει: «Γνώρισα πράγματα και ανθρώπους, που ποτέ δεν θα έβλεπα, αν δεν είχα αυτήν την ευκαιρία και πιστεύω, ότι όποιο παιδί θέλει και καταφέρει να πάει θα είναι εμπειρία ζωής».  Παρόμοια, η συμμαθήτριά της, Ζέφη Νικολαΐδη, που εργάσθηκε σε βιβλιοχαρτοπωλείο, περιγράφει το πρόγραμμα Erasmus ως μια αξέχαστη εμπειρία, καθώς μέσα από αυτό έμαθε, πώς είναι η ρουτίνα ενός ενηλίκου και πώς και εκείνη με την σειρά της θα ξεκινήσει να μπαίνει σε αυτή. Ενθουσιασμένη δηλώνει και η Υπατία Μουστάκη, που εργάσθηκε σε τουριστικό γραφείο: « Το καλύτερο ταξίδι της ζωής μου. Μακάρι να ξανά ζούσα αυτές τις 15 ημέρες. Είδα πράγματα τα οποία δεν είχα δει νωρίτερα και απέκτησα καινούργιες γνώσεις».

Τέλος, η Όλγα Μιχαήλ, μαθήτρια στην ειδικότητα Διοίκηση και Οικονομία, μολονότι έπρεπε να συνεργασθεί με μια δύσκολη, όπως αποδείχθηκε, εργοδότρια σε εργαστήρι δημιουργικής απασχόλησης, αποτιμά πολύ θετικά την εμπειρία της λέγοντας: «Έμαθα ότι η ζωή δεν είναι πάντα εύκολη και δεν έχουμε πάντα καλά αφεντικά, αλλά θα πρέπει να ανταποκρινόμαστε σωστά. Πιστεύω, ότι αξίζει να λάβουν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα τα παιδιά, γιατί είναι κάτι ξεχωριστό».

Τους μαθητές συνόδευσαν, κατά την πρώτη εβδομάδα, οι εκπαιδευτικοί Μαρία Μπάτσιου και Αναστασία Κουρεντζή, οι οποίες είχαν και την ευθύνη συντονισμού της κινητικότητας, και κατά τη δεύτερη εβδομάδα, οι Κυρατσώ Καρακατσάνη και Τριαντάφυλλος Κανελλάκης. Ουσιαστική ήταν επίσης η συμβολή της Euromind, οργανισμού υποδοχής στην Ισπανία, στην προετοιμασία και παρακολούθηση της κινητικότητας.

Στα πλαίσια της ίδιας χρηματοδότησης Erasmus+, μετακινήθηκε στην Ισπανία και ο εκπαιδευτικός Δημήτριος Κράββαρης, προκειμένου να παρακολουθήσει στη Βαρκελώνη επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Δημιουργία Φωτογραφιών και Βίντεο στη Τάξη: η Εκπαιδευτική Δύναμη των Πολυμέσων».

Κλείνοντας, να σημειωθεί, ότι το ΕΠΑ.Λ. Αγριάς ήδη προετοιμάζει νέες κινητικότητες μαθητών κι εκπαιδευτικών στο εξωτερικό για το σχολικό έτος 2022-23, καθώς, ως κάτοχος Διαπίστευσης Erasmus+, έχει λάβει νέα έγκριση χρηματοδότησης από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα.