Εισαγωγή

Ευρετήριο Άρθρου

 

Το σχολείο μας, το ΕΠΑΛ Αγριάς ανήκει στο Δήμο Αγριάς όπου ανήκουν τα δημοτικά διαμερίσματα της Δράκειας και των Χανίων.

Οι μαθητές οι οποίοι έρχονται στο σχολείο, είναι και από αυτά τα χωριά και ως εκ τούτου γνωρίζουν την ιστορία τους. Με αφορμή λοιπόν την ιστορία της Δράκειας που είναι μαρτυρικό χωριό, τις μαρτυρίες από τους επιζώντες και την ευαισθησία των μαθητών, αποφασίσαμε να δραστηριοποιηθούμε ως προς τα άλλα μαρτυρικά χωριά της Ελλάδας, να τα γνωρίσουμε , να γνωρίσουμε την ιστορία τους, να γνωρίσουμε επιζώντες έτσι ώστε να αποχτήσουμε μια ολοκληρωμένη άποψη για το τι συνέβη την περίοδο της κατοχής.

Τα βήματα που ακολουθήσαμε ήταν τα εξής:

Συγκροτήσαμε μια ομάδα από μαθητές που είχαν τη διάθεση να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο θέμα. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ιστοσελίδα με το υλικό που θα επεξεργαζόμασταν και στη συνέχεια να τυπώσουμε έναν οδηγό, βοηθό για το μάθημα της ιστορίας. Ενημερωθήκαμε για τα χωριά που έχουν ορισθεί μαρτυρικά με προεδρικό διάταγμα και ήρθαμε σε τηλεφωνική επικοινωνία με εκπροσώπους από τα τοπικά συμβούλια. Ζητήσαμε να μας σταλεί υλικό που ήταν καταγεγραμμένο από τους επιζώντες και ότι άλλο έκριναν ότι θα μας ήταν απαραίτητο στην εργασία που είχαμε σκοπό να κάνουμε. Κάθε μαθητής της ομάδας ανέλαβε να διαβάσει και να επεξεργαστεί το υλικό που του δόθηκε και με σύντομο τρόπο να περιγράψει το ολοκαύτωμα και τα γεγονότα αυτά που κατέστησαν το χωριό μαρτυρικό. Δεν αναφερθήκαμε σε περιγραφές που αφορούν στη δράση γενικότερα αντάρτικων ομάδων και ούτε σε λεπτομέρειες που αφορούν στις συνέπειες μετά το ολοκαύτωμα . Πιστεύουμε ότι μ' αυτή τη διακριτική προσέγγιση που έκαναν οι μαθητές μας θα μπορέσουν αφ' ενός μεν οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων και αφ' ετέρου ο κάθε ενδιαφερόμενος να ενημερωθούν για την μαρτυρική ιστορία του κάθε τόπου. Στις σελίδες που παραθέτουμε τα στοιχεία, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα έχει την δυνατότητα να κάνει παρατηρήσεις, να επισημάνει παραλήψεις και εμείς θα τις λάβουμε υπ' όψη ώστε να βελτιώσουμε τις πληροφορίες που παραθέτουμε.

Οι μαθητές που εργάστηκαν είναι μαθητές της Α΄ Λυκείου (2007) και είναι οι παρακάτω:

Λύτρα Αναστασία, Λύτρα Αθανασία, Αντωνοπούλου Κατερίνα, Μαρτίου Μαρία, Ταφύλη Αγορίτσα, Δήμτσα Μαρίνα, Τζαφκολάρι Άρης, Σταμπολίδου Βάσω, Τζοβάρα Βάσω, Κοσμοπούλου Χριστίνα, Τσικρίκη Βάσω.

Οι καθηγητές που συντόνισαν την εργασία είναι οι:

Χρήστος Μαράτος (Διευθυντής ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΑΣ, Διοίκησης Επιχειρήσεων), Ελένη Μαλαχιά (Λογιστικής), Αναστασία Κουρεντζή (Νομικός), Τριαντάφυλλος Κανελλάκης (Πληροφορικής)


ΝΟΜΟΣ

ΔΗΜΟΣ ή ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

ΑΡΤΑΣ

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΟΜΜΕΝΟΥ

 

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ

 

ΑΧΑΪΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

Δ.Δ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

 

 

Δ.Δ ΡΟΓΩΝ

ΒΟΙΩΤΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΔΙΣΤΟΜΟΥ

Δ.Δ ΔΙΣΤΟΜΟΥ

ΔΡΑΜΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ

 

ΔΡΑΜΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ

 

ΔΡΑΜΑΣ

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΙΔΗΡΟΝΕΡΙΟΥ

 

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΒΙΑΝΝΟΥ

 

 

 

Δ.Δ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

 

 

Δ.Δ.ΑΜΙΡΑΣ

 

 

Δ.Δ ΒΑΧΟΥ

 

 

Δ.Δ ΕΜΠΑΡΟΥ

 

 

Δ.Δ ΚΑΛΑΜΙΟΥ

 

 

Δ.Δ ΚΑΤΩ ΒΙΑΝΝΟΥ

 

 

Δ.Δ ΚΑΤΩ ΣΥΜΗΣ

 

 

Δ.Δ ΚΕΦΑΛΟΒΡΥΣΟΥ

 

 

Δ.Δ ΠΕΥΚΟΥ

 

 

Δ.Δ ΣΥΚΟΛΟΓΟΥ

 

 

Δ.Δ ΧΟΝΔΡΟΥ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΖΑΡΟΥ

 

 

 

Δ.Δ ΒΟΡΙΖΙΩΝ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΚΡΟΥΣΩΝΑ

 

 

 

Δ.Δ ΣΑΡΧΟΥ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΤΥΛΙΣΟΥ

 

 

 

Δ.ΔΔΑΜΑΣΤΟΥΣ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΤΥΜΠΑΚΙΟΥ

Δ.Δ ΤΥΜΠΑΚΙΟΥ

 

 

Δ.Δ ΚΑΜΑΡΩΝ

 

 

Δ.Δ ΜΑΓΑΡΙΚΑΡΙΟΥ

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ

 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ

 

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

 

 

 

Δ.Δ ΛΙΓΚΙΑΔΩΝ

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ

 

ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΙΟΥ ΠΡΟΝΩΝ

 

 

 

Δ.Δ ΑΡΓΙΝΙΩΝ

ΚΟΖΑΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΜΙΟΥ

 

 

 

Δ.Δ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΟΥ

 

 

Δ.Δ ΠΥΡΓΩΝ

ΛΑΡΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ

 

 

 

Δ.Δ ΔΟΜΕΝΙΚΟΥ

ΛΑΡΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

 

 

 

Δ.Δ ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ

ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

 

 

 

Δ.Δ ΡΙΖΗΣ

 

 

Δ.Δ ΓΔΟΧΙΩΝ

 

 

Δ.Δ ΜΟΥΡΝΙΩΝ

 

 

Δ.Δ ΜΥΡΤΟΥ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΑΣ

 

 

 

Δ.Δ ΔΡΑΚΕΙΑΣ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΛΑΣ

 

 

 

Δ.Δ ΡΙΖΟΜΥΛΟΥ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ

 

ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΑΕΤΟΥ

 

 

 

Δ.Δ ΑΕΤΟΥ

ΣΕΡΡΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

 

 

 

Δ.Δ ΝΕΩΝ ΚΕΡΔΥΛΙΩΝ

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΟΥΡΗΤΩΝ

 

 

 

Δ.Δ ΣΑΚΤΟΥΡΙΩΝ

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑ

 

 

 

Δ.Δ ΚΟΞΑΡΕ

 

 

Δ.Δ ΡΟΔΑΚΙΝΟΥ

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΑΝΩΓΙΩΝ

 

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΣΥΒΡΙΤΟΥ

 

 

 

Δ.Δ ΑΝΩ ΜΕΡΟΥΣ

 

 

Δ.Δ ΓΕΡΑΚΑΡΙΟΥ

 

 

Δ.Δ ΒΡΥΣΩΝ ΑΜΑΡΙΟΥ

 

 

Δ.Δ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ

ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΕΧΟΒΟΥ

 

ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ

 

 

 

Δ.Δ ΔΡΟΣΟΠΗΓΗΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΥΠΑΤΗΣ

Δ.Δ ΥΠΑΤΗΣ

ΦΩΚΙΔΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ

 

 

 

Δ.Δ ΑΓΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΣ

ΦΩΚΙΔΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΓΑΛΑΞΙΟΥ

 

 

 

Δ.Δ ΒΟΥΝΙΧΩΡΑΣ

ΦΩΚΙΔΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΓΡΑΒΙΑΣ

 

 

 

Δ.Δ ΚΑΛΟΣΚΟΠΗΣ

ΦΩΚΙΔΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΛΙΔΩΡΙΚΙΟΥ

 

ΧΑΝΙΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΑΝΑΤ. ΣΕΛΙΝΟΥ

 

 

 

Δ.Δ ΣΟΥΓΙΑΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ

 

 

 

Δ.Δ ΚΑΚΟΠΕΤΡΟΥ

ΧΑΝΙΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΜΥΘΗΜΝΗΣ

 

 

 

Δ.Δ ΜΑΛΑΘΥΡΟΥ

ΧΑΝΙΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΚΑΝΤΑΝΟΥ

 

Η Επιτροπή του άρθρου 18 του Ν. 2503/1997 του υπεσδδα στην πρόσφατη συνεδρίασή της πρότεινε για χαρακτηρισμό ως Μαρτυρικές τις περιοχές

Οικισμός Κουτσούφλιανης Τα Δ.Δ. Παναγιάς Δήμου Μαλακασίου

Τα Δ.Δ. Κερασιάς Δήμου Κάρλας

Κοινότητα Τυμφρηστού

Οικισμός Ελευθεροχωρίου Δήμου Γιαννιτσών

Οικισμοί του Δήμου Ανατολικού Ζαγορίου: Τρίστενο, Γρεβενίτι, Φλαμπουράρι,Ελατοχώρι, Μακρινό, Δόλιανη,Καβαλλάρι .